Η εταιρεία που «διαβάζει» τις αγοραστικές συνήθειες

Η εταιρεία που «διαβάζει» τις αγοραστικές συνήθειες

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ


Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
semma@naftemporiki.gr

Οικογενειακή επιχείρηση, αλλά με κουλτούρα πολυεθνικής, η ελληνική εταιρεία τεχνολογίας DEVA αναπτύσσει loyalty συστήματα σε συνδυασμό με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), διεκδικώντας μερίδιο σε μια αγορά που αποτελεί «μαγνήτη» νέων επενδύσεων, ειδικά στο retail.

Με τις δύο πλατφόρμες της, Kloth και Elenos, πάνω από 20 πολυεθνικές εταιρείες σε Ελλάδα και εξωτερικό μετρούν σε μόλις έναν χρόνο την επένδυσή τους σε νέες τεχνολογίες με πραγματικές πωλήσεις και «πόντους» στο παιχνίδι του ανταγωνισμού.

Αυτό, άλλωστε, είναι και το στοιχείο διαφοροποίησης της DEVA συγκριτικά με άλλες εταιρείες του κλάδου της, που χτίζουν χαρτοφυλάκιο με προϊόντα βασισμένα στην τεχνητή νοημοσύνη ως συμπληρωματικά υπηρεσιών ψηφιακού μάρκετινγκ.

Νέας γενιάς τεχνολογίες

Αν και στο ξεκίνημά της η ομάδα είχε ως αντικείμενο την ψηφιακή επικοινωνία, από το 2016 έχει εστιάσει σχεδόν αποκλειστικά τη δραστηριότητά της στις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, δηλαδή στον τομέα που σήμερα επενδύουν πόρους όλο και περισσότερες εταιρείες. Γι’ αυτές τις καινοτομίες μιλά στη «Ν» η Βάλια Παπαδημητρίου, CEO της DEVA, περιγράφοντας τη δραστηριότητα της οικογενειακής επιχείρησης πρώτης γενιάς, στην οποία συνεταιρίζεται με τα αδέλφια της, Άσπα και Γιώργο Παπαδημητρίου, που έχουν αντίστοιχα θέσεις CMO και CΟO στη DEVA.

Πριν από περίπου μια πενταετία επένδυσαν σε νέας γενιάς cloud τεχνολογίες διαχείρισης δεδομένων (big data), analytics, πλατφόρμες προγνωστικής ανάλυσης αλλά και ανθρώπινο δυναμικό.

Σήμερα η εταιρεία αριθμεί πάνω από 18 άτομα εξειδικευμένο προσωπικό και αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς, παρά την πανδημία του κορονοϊού. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι έκλεισε το 2020 με κερδοφορία, ενώ για φέτος προβλέπει ανάπτυξη της τάξης του 35%.

Τα εργαλεία Kloth και Elenos

Η κ. Παπαδημητρίου εξηγεί ότι η DEVA αναπτύσσει δύο καινοτόμα εργαλεία, τα οποία παρέχει στους πελάτες της είτε ως αυτόνομα προγράμματα είτε μαζί με την ανάλογη στρατηγική.

Το Kloth db είναι το πρώτο εργαλείο SaaS που επιτρέπει στις συνεργαζόμενες εταιρείες να δημιουργούν τα δικά τους αυτοματοποιημένα συστήματα διαχείρισης όλων των πληροφοριών (προϊόντων, υπηρεσιών, χρηστών) με τη δυνατότητα σύνδεσης σε πλατφόρμες e-commerce, συστήματα loyalty κ.ά.

Το Elenos AI είναι εργαλείο προγνωστικής ανάλυσης και ακριβούς στόχευσης καταναλωτικού κοινού, το οποίο με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης εξασφαλίζει στις εταιρείες προσωποποιημένες εμπειρίες για τους καταναλωτές τους.

H DEVA μπορεί να παρακολουθεί τις αγοραστικές συνήθειες σχεδόν του 10% του πληθυσμού της Ελλάδας με τη χρήση των δύο εργαλείων, Kloth db και Elenos AI, που συνδυαστικά επιτρέπουν την εμβάθυνση στις τάσεις του καταναλωτικού κοινού, στην εξαγωγή πολύτιμων συμπερασμάτων, αλλά και στην ενίσχυση των πωλήσεων των εταιρειών με καλύτερο έλεγχο του κόστους. Έτσι, έχει δυνατότητα να αναπτύξει εξατομικευμένες ενέργειες για κάθε καταναλωτή ξεχωριστά και να προβλέπει με μεγάλη ακρίβεια την εξέλιξη των πωλήσεων και των τζίρων, βοηθώντας έτσι τους πελάτες της να αναπτύξουν τα κέρδη τους.

Η αγορά

Η DEVA δραστηριοποιείται σε μια αγορά που συνδυάζει τα loyalty συστήματα με την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) στο retail. Διεθνώς αυτή η αγορά αναπτύσσεται δυναμικά. Αξίζει να αναφερθεί ότι το μέγεθος του κλάδου διαχείρισης συστημάτων loyalty υπολογιζόταν γύρω στα 2,47 δισ. δολ. το 2019 και αναμένεται να αγγίξει τα 10,02 δισ. δολ. μέχρι το 2027. Μέχρι τότε η παγκόσμια αγορά της τεχνητής νοημοσύνης στο retail υπολογίζεται ότι θα ξεπερνά τα 23 δισ. δολ., με ετήσια ανάπτυξη που θα αγγίζει το 30% από χρόνο σε χρόνο (στοιχεία fortunebusinessinsights.com).

Εν κατακλείδι, η κ. Παπαδημητρίου σημειώνει ότι στόχος της DEVA για το επόμενο διάστημα είναι η αφοσίωση της επιχειρηματικής ομάδας στα «πολύτιμα data», εμβαθύνοντας στον τρόπο επεξεργασίας τους και εστιάζοντας στα ευρήματα, που αποτελούν άλλωστε το «λάφυρο» σε αυτό το νέου τύπου «κυνήγι του θησαυρού», με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη.

Το πελατολόγιο

Ο πρώτος πελάτης loyalty system με τεχνολογία AI της DEVA ήταν η κάρτα πιστότητας της αλυσίδας Γαλαξίας, η οποία σήμερα, χάρη στο Elenos, αποδίδει εξαιρετικά αποτελέσματα χρήσης και συλλογής δεδομένων αγοραστικών συνηθειών καθημερινά. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι έχουν διανεμηθεί φυσικά ή έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά περισσότερες από 600.000 κάρτες. Ειδικότερα, το Kloth χρησιμοποιείται σήμερα από 12 πλατφόρμες στην Ελλάδα, στην Ολλανδία και τον Καναδά, με περισσότερους από 1.000.000 ενεργούς χρήστες, 600 brands, κυρίως από πολυεθνικές εταιρείες, 50.000 barcodes, 30.000 SKU’s και 25.000 καθημερινές αγορές. Το χαρτοφυλάκιο πελατών της Deva περιλαμβάνει πολυεθνικές και ελληνικές εταιρείες όπως Unilever, Coca-Cola 3Ε, Group De’Longhi, L’Oreal κ.ά.





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *